apa yang nak dicari

Saturday, July 28, 2012

Sehari di brunei

Plan asal memandangkan member aku cakap perjalanan dari terminal feri muara ke airport makan masa lebih kurang 20 minit. So aku beli la tiket pergi jam 9 (sampai jam 10.15) dan balik jam 1. Kerja aku jam 11 sampai jam 12. Tapi bila sampai sana, teksi plak xda. So aku naik bas. 1 dollar tiket dia. Aku igt bas tu trus pg airport. Tapi smpai bandar muara je. So tgu lagi bas. Dekat 30 minit tercegang tgu bas. Pastu plak next bas aku tj pg bandar seri behawan sahaja. Xpg airport. Terpaksa tgu lagi bas pg airpot. Last2 jam 1 baru sampai sana. Dr personal exp aku la. Di brunei ni la paling truk sistem perkhidmatan awam dia. Dah la jem sangat teruk. Yang buat aku heran. Brunei ni negara kaya. Tp sistem jalan ngn public transport sgt teruk. Yes dorang kaya n semua ada kereta. Tp memang xmesra pelancong betul. Dah la driver bas suka marah2.. Kalau ada pilihan. Aku xkan pergi brunei kalau saja nak jalan2.

No comments: