apa yang nak dicari

Tuesday, January 13, 2009

sambungan semalam

Lepas 2 hari pendaftaran, bermula la ngu orientasi ataupun kat sini dia panggil MAP. Seminggu tu benda alah ni, memang hell habis la.. start pukul 8, pukul 12malam baru habis, kadang2 sampai pukul 2 pagi. Tgh hari pulak ada sejam je rest, sejam tu la nak makan, nak mandi, nak semayang.. time tu aku dah start kenal orang dah, tp byk dari blok sebelah la, awal2 aku kenal, yus, duskey, apih, jo, pastu dah lama sket kenal arwah pah, Camillus, mus, mozac, etc…. yang best nya time MAP mestilah istilah “jangan mintak”, femes giler bender tu, ader la sorang mamat palapes tu, bila nak gertak orang jer mesti cakap, “jangan mintak”, mintak aper pun aku tak tahu, dah luper kot. Pastu sorang lagi brother yang femes time tu, mestilah brader “alien” ataupun “mr lonely” hahahaha… sebab muka dia kot.. sorry …..
Hari2 lepas MAP aku banyak habiskan masa kat blok sebelah, blok M. sebab bosan, duit pun banyak time tu, aku beli la radio, bawak pergi bilik apih, main kad sampai 2-3 pagi.., yang kalah ada yang kena minum air paip, kena pumping ker, yang paling aku igt la, arwah pah kena tinggal kan sekotak rokok dia sebab kalah banyak sangat pastu tak larat nak pumping..
Budak2 lain aku start kenal bila ada perjumpaan budak2 mekanikal ngn lecturer, time tu kena kenalkan diri, pastu, datang la jaja, ko ker budak kelate tadi.. pastu dah kenal2 sket sebab dah start kuliah and budak2 ni pun ramai yang sama blok ngn aku.. pastu time kuliah 1st, aku dok sebelah ricco, boleh pulak mamat ni nak pozer2 yang dia tu dulu jpp kat kmj, terus aku xsuka ngn mamat tu.. hahaha… pastu bila orientasi mekanikal kat bau, aku dok sebilik ngn zain, aizat ngn rico, mmg terseksa hidup aizat, setiap hari dtg bilik kitorang ngadu pasal rico, orientasi tu xder la best sangat, biasa2 jer.. tp last day tu, aku kena sound ngn naim pasal pakai gelang, aper lagi, aku sound balik la.. hehehe..

to be continued

1 comment:

Ish said...

huahua... ya... pjg lagi tulis