apa yang nak dicari

Thursday, February 10, 2011

The lady in red

Haha... Yang paranoid tu mesti ingat tajuk kat atas ni berkaitan ngn freemason atau illuminati kan? Tidak2.. Tiada kaitan dengan itu. Hanya ingin bercerita pasal pengalaman di unimas dulu..

Ada la satu malam ni, ujung bulan 3 kalau aku xsilap. Si mad ni (time tu roomate aku la dia ni) tiba2 je rasa bosan, pastu dia ajak aku kuar makan. Pg kuching. Aku pun tgh kebosanan gak kat bilik tu kalau xdapat wireless kan, so aku setuju la, tapi dengan syarat, mesti ada pompuan. Haha.. Best tak syarat aku tu. Mad cakap ok je, pastu dia suruh aku pg sewa keta. Dia pun calling2 la budak2 pompuan yang dia kenal.

Pastu bila dah bersiap semua, gerak la kitorang, tapi si mad suruh pg cafe cempaka dulu, ambik budak tu ngn kawan dia. Macam biasa, aku la yang menjadi supir. Huhu.. Pastu bila sampai kat kafe, ada la sorang budak berbaju merah tengah tgu. Mad tanya la perempuan baju merah tu, mana kawan dia? Dia cakap kawan dia xdapat ikut, so kluarla kami bertiga.
Pastu si perempuan baju merah ni tanya la mad nama aku, mad suruh tanya sendiri, dia pun bgtau nama dia then dia tanya nama aku, aku jawab. "Saya micheal, orang serian".. Dia menganguk-angguk je la, (senang gak kena tipu hahaha)

Kat dalam keta, si pompuan baju merah ni merengek2 nak pinjam hanpon mad sebab nak ambik gambar. Time tu si mad ni pakai csl, baru lagi tu (tp xlama pas tu kena curi). Tapi mad xnak bagi dia pegang, terus mad letak dalam drawer kat depan. Pastu kesian punya pasal aku bagi la henpon aku, dia pun bergambar la, tapi dia xon flash, so gelap la gmbr dia, aku pun suruh la dia on flash, baru la dapat dia ambik gambar. Rupanya, dia ambik gambar diri sendiri je, pastu dok puji2 diri "kenapalah saya ni cantik sangat", pastu "ya Allah, cantik/cute nya saya". Nak tergelak aku dengar, org macam ni pun ada. Kat mana la si mad kenal orang ni.. Macam pelik je..

Yang menambahkan kepelikan dia, dia xmakan ayam atau daging. Time kat penyet tu dia order pecel lele je. Dah la aku dah kenal sorang manusia yang pelik bernama rashid, perempuan baju merah ni pun pelik gak. Haha.. Pastu bila dah setel semua, kami balik, time balik tu, si perempuan baju merah ni sempat lagi bergambar. Pastu bila dah sampai, dia pesan, delete gambar2 saya k. Aku ok je, cuma malas la nak delete satu2. Dalam ati aku, (kenapa la minah ni xdelete terus tadi) lepas hantar, minah tu bg duit sewa keta, tapi dia bagi lebih, dia bg RM50, dia cakap, baki tu simpan, nanti kalau keluar lagi, saya dah xpayah bayar sewa keta. Dalam ati aku, 'aik, best sangat ke kuar ngn kitorang ni, sampai nak kuar lagi" perasaan je tu. Haha.. Pastu aku ngn mad pun balik la, itu je la cerita pasal perempuan baju merah kali ni.. Adios..

3 comments:

siti nur afiqah mainong said...

merah warna puaka.hahaha
i noe who is d girl.
mang pelik gila tp die sgt menarik :)

azam awang said...

warna puaka plak... hahaha... kalau kenal xper la.. haha

imba said...

The girl who stole my favourite colour?