apa yang nak dicari

Friday, January 7, 2011

Bandung part2

Aku bangun agak lambat, dalam pukul 8 camtu, pastu mandi2, terus bersiap nak kuar, tapi sebelum tu pg setelkan bayaran hotel dulu sebab semalam xsempat nak setel, pastu sambil2 pikir nak makan apa pagi ni, nasib baik hotel ni sediakan brekfes, bersarapan la aku dgn nasi goreng, time aku kuar, pakcik yang agak frenly kat sini ni tanya nak pg mana, aku cakap la nak pg pasar baru, dia tanya nak naik apa? Aku jawab apa2 je yang senang, terus dia tahan kan angkut (angkutan kota - macam van sapu kat s'wak tu). Naik la aku benda tu sampai la ke pasar baru, kosnya cuma 2.5 ribu jek.. Naik je pasar tu, aku terus cari (rahsia) pastu pusing2 lagi cari (rahsia gak), sambil sambil tu belikan baju utk anak2 sedara zaim dan azhar, ngn trisya jugak, pastu beli kain batik utk kakak2, kain pelikat utk abg dan adik, dekat suku hari dan beberapa botol air kemudian, baru aku sedar duit ku dah banyak menyusut baru la aku mengambil keputusan utk balik. Time kat luar plak, byk giler penjaja nak jual barang. Mula2 aku tgk je, tapi helikopter mainan tu tarik gak perhatian aku, aku pun beli la, mahal gak harga dia 50ribu. Bila aku beli je dari sorang ni, semua penjaja kerumun aku utk jual barang2 dorang, kecut gak perut aku, nak buat xtahu takut plak, aku try menolak tapi dorang makin kuat merayu. Nasib baik ada abg gad tu halang dorang dan suruh aku cepat2 pergi. Dia cakap jgn takut, buat xtahu jek. Tapi aku ni kan jenis yang mudah kesian, xsmpai hati nak buat tak tahu (sebab ni aku salu diperkudakan kot). Pastu ada sorang pakcik tua, offer aku naik beca dia, aku tanya berapa, dia cakap 50ribu, mak ai mahal gila, naik angkut baru 6ribu kot. Aku cakap la, barang saya banyak pakcik, nanti berat, dia cakap xpa, nanti bole bersiar2.. Aku kesian ngn pakcik tu, so aku naik la. Dia pun bawak aku pusing2 kota bandung, selamba je dia bawak wrong way, tapi apa yang aku respek orang indon ni, dorang sangat beradap kot kat jalan raya, pakcik tu gangu lalu lintas dorang, xsekali pun aku dengar bunyi hon, kalau kat malaysia dah berbakul dah pakcik tu kena sumpah. Pusing2 punya pusing baru la dia bawak pg chihampelas, bila dia benti tanya orang, baru lah aku tahu yang dia xtahu jalan ke hotel aku. Kesian.. Dah la jalan banyak naik bukit, kesian dia kena turun tolak aku dan barang2 yang berat, berapa kali ntah dia benti minum air utk hilang kan penat. Aku sangat2 kesian ngn dia. Akhirnya sampai la aku ke hotel setelah banyak kali terpusing2... Sebab kesian aku bg dia extra 10ribu.. Pastu aku simpan barang2. Baru la aku terasa penat dan sakit bahu, barang rahsia tu berat gila kot.. Aku lepak2 jap pastu kuar cari makanan, aku pg restoran masakan padang bungkus nasi kat situ, 3-4 lauk xsampai 10ribu.. Memang murah.. Pas makan je terus tido sebab nak layan bola. Yeay man utd menang.. Haha.. Pas tu sambung tido balik, nak berjalan lagi ni esok... Bye.. Tido dulu..
Sent from my BlackBerry®
powered by Sinyal Kuat INDOSAT

No comments: