apa yang nak dicari

Thursday, January 13, 2011

BEKIKIS BULU BETIS

BUKIT SEMATAN PULAU SUMATERA

GUNUNG SELINDUNG DI KOTA JAWA

DIA ALAI AKU BULIH NGASU PENEMU

BELAJAR PUCHAU LELENGAU SERIBU GUNA

AKU ENDA PEDULI AKU ENDA NGIRA RUGI

SEAGI AKU ENDA PUAS ATI

BIAR AKU AMBIS BEKIKIS BULU BETIS

ENTI NUAN BEDAU NYADI KA BINI

ILA NUAN DARA BARU NUAN NEMU AKU

DUDUK MEUGAU UGAU DI MUA PINTU

ILA NUAN DARA BARU NUAN NEMU DIRI

NURUN TANGGA BELAKANG ENDA MAI GARI

Lagu iban pulak kali ni, hehehe… tapi lagu ni right now means something to me, tambah2 part chorus nya, huhuhu…. In anything we do, (bukan stakat jiwang2 jek k) kita mesti berusaha habis2, bak kata andrewson ngalai tu, biar berkikis bulu betis, sampai camtu skali, jangan baru usaha sket dah nak give up, biar macam2 pun halangan, rejection, heart broken, walau sesakit mana pun, walau semalu mana pun, kita mesti tetap berusaha, dan jangan lupa berserah pada Tuhan gak, (“bila kamu membulatkan tekad, maka berserahlah kepada Allah) sebab semua datang dari dia, yakinla yang dia Maha Penyayang, Dia sayangkan semua makhluk dia, Dan dia sudah tentukan yang terbaik bagi setiap makhluknya, bergantung dengan tahap penerimaan makhluk tu sendiri, kadang kala kita tak menghargai apa yang terbaik utk kita dan masih mengharap sesuatu yang kita Nampak dan sangkakan menarik dan sesuai bagi kita, jangan la bila kita kehilangan baru belajar menghargai apa yang kita dapat, bak kata2 Dr.House, “people don’t get what they deserved, they get what they get”….. adios



This message has been scanned for malware by Websense. www.websense.com

No comments: