apa yang nak dicari

Wednesday, January 19, 2011

Khurafat???

Aku tengah best2 nak tido tiba2 hosmate aku balik, pastu "khurafat sial citer ni, khurafat sial".. Aku tanya la," ko tgk citer khurafat ke tadi?"," xla aku tgk citer season of the witch, khurafat gila citer tu" jawab hosmate aku ni. aku pun tanya la apa benda yang khurafat nya, dia balas "kau tahu x book of solomon tu apa?" Aku cakap la aku macam tahu. Kalau xsilap tu konon2 nya buku sihir yang dijumpai oleh knight of templar (kalau ikut pada golongan illuminati paranoid la). Pastu member aku sambung, " dalam citer tu dia cakap buku tu digunakan untuk hapuskan sihir" aku tanya balik, " so apa yang khurafat nya?" Sia jawab "kalau budak2 tengok macam mana? Nanti dorang percaya". Aku pun balas, "alah, budak pun percaya yang doremon tu boleh kuarkan apa saja dari poket dia"....

Persoalan nya kini, apa maksud khurafat? Kepercayaan yang menyalahi agama, atau perbuatan yang hampir syirik. Kita khurafat bila kita percaya benda lain berkuasa atas kita. So, book of solomon tu tiada pun dalam ajaran islam, benda tu ditimbulkan oleh orang yang anti-illuminati, yang dimulakan oleh orang kristian. Kenapa kita sebagai islam nak ikut??? Lagi satu, kita memang dah tahu kan yang hollywood ni buat duit, citer2 dorang tu memang xbetul faktanya, bukan nya kita tgk dokumentari. Dalam citer hollywood, nabi isa tu ada anak, amerika xpernah kalah kat vietnam, ada orang yang berpakaian aneh menjadi hero malah ada orang yang memakai seluar dalam dia kat luar pun jadi hero.mengikut hollywood jugak, bumi akan hancur pada 2012, tapi banyak juga citer dia yang cakap manusia hidup sampai kurun ke 30.. Apakah kita percaya ngn semua tu?? Xperlu la nak percaya, anggap je la semua tu sekadar hiburan..

Ok la dah ngntok dah ni, just nak pesan, yang suka tgk citer tu, jgn la samakan reality dengan filem, dalam filem semua tu indah, reality pula tidak, kepada golongan yang paranoid ngn illuminati, henti-hentikan la, baik belajar ilmu agama lagi bagus, setan tu tahu dia makhluk tuhan, dia tahu tempat dia kat neraka, n dia xkan nek berperang ngn tuhan nyer.. Dan kepada anda semua, citer khurafat memang best, kalau buka si shamsul kayu tu belako, citer tu akan jadi superberst.. Sekian...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: