apa yang nak dicari

Friday, January 7, 2011

Bandung part3

Khamis 6jan

Sebab terlalu penat semalam aku terbangun pkl 8 lagi hari ni, tapi malas gila nak bgn, duit pun tgl beberapa ratus ribu je lagi, tapi aku gagahkan diri untuk bangun dan menyiapkan diri utk keluar. Destinasi hari ni tankuban perahu.. So lepas aku sarapan, aku tanya pakcik frenly tu cmna nak pg sana, yang aku paham, naik teksi super mahal. Dekat 400 ribu, so konon2 nak jimat, aku tanya la apa option yang murah, so naik angkut, tapi kena byk tuka2. So aku naik la angkut tu pg terminal, kat terminal plak, xpaham jugak aku, tapi lepas tanya dan tanya baru aku tahu kena naik angkut ke subang, bukan subang jaya kat selangor tu k..dekat sejam gak tgu angkut tu penuh, dah 2 orang dah yang datang menyanyi dan dah 2000 dah aku bg ngn dorang. Pastu kelindan dia mintak tambang 12000 dia cakap, aku bg 20000 terus dia blah xbg balik baki aku. (Sial je) jalan dia best, naik gunung, bole tgk kebun the, kebun strawberry, ngn kebun sayur kat tepi2 jalan. Strawberry pun murah ada la aku beli satu bekas time dia benti kat stesen minyak, 5000 je satu, selepas 2 jam baru aku sampai ke subang. Bila aku turun blur gak aku, cmna nak pegi tankuban perahu ni?? Aku tanya2 orang, rupa2nya aku dah terlepas, tankuban perahu tu separuh perjalanan dari kota bandung ke subang, pastu aku tanya cmna nak pg, dia cakap dari sini xder direct, kena pg depan sket, dia suruh aku naik ocheng pg depan tu, aku pun naik la ocheng tu, 2000 bayaran dia. Lupa lak nak bgtau, ocheng tu sebenarnya motosikal. Pastu aku naik angkut lagi lama gak dia nak gerak, dekat sejam gak. Pastu gerak patah balik jalan tadi, smpai la ke tankuban perahu. Dari situ nak naik kena beli tiket, 50000 pastu naik samada ocheng atau kereta, pakcik tu offer dia cakap naik keta dia 20ribu jek, aku pun naik la, rupa2nya kawah yang bawah je 20ribu tu, nak smp atas kena byr 50ribu. Pastu dia cakap kalau nak dia bwk smpai ats, jadi guide, bawak turun sampai pekan terdekat aku kebna byr 150ribu. Aku dah xder pilihan kan, dah halfway, xkan nak jalan pulak, aku angguk je, perghh memang bes tempat ni, tgk kawah idup, kawah mati, ngn bau belerang dia, selepas puas pusing2, aku terus ke lembang, sekali lagi, bukan limbang kat s'wak k.. Hehe.. Dari sana naik angkut lagi terus ke cihampelas, 5000 je.. Pergh penat gila aku, tapi sempat lagi singgah beli bakso.. Malam nya aku tgk bola jek, tgk kekalahan chelsea ngn liberpool kakakaka.. Pstu tido... Bye... Esk jalan2 kat chihampelas ni jek..
Sent from my BlackBerry®
powered by Sinyal Kuat INDOSAT

No comments: