apa yang nak dicari

Wednesday, March 16, 2011

dimana kan ku cari.....

hai cik blog... seperti yang ko tahu, aku ni perokok tegar. jumlah rokok aku sedut sepanjang hari bergantung pada keadaan emosi aku sebenarnya, boleh jadi antara 1/2 - 2 pack sehari.. byk gak tu.. aku tahu, yang rokok ni bahaya, mak aku xsuka aku merokok, busuk, tapi aku xtahu caner nak benti.. kali ni aku tekad nak benti mrokok dengan cara mengurangkan merokok sampai la aku dapat benti.

target aku ialah, untuk minggu ni, aku akan kurangkan merokok kepada setengah kotak sehari atau pun sekotak untuk 2hari, minggu seterusnya aku akan kurangkan lagi kepada sekotak 3 hari (xpnah dapat buat sebelum ni) pastu keep on sampai la aku dapat bersihkan diri dari benda alah tu.. cara lain pula ialah bila keluar aku jangan bawak rokok.. tapi masalahnya pulak, emosi skang ni salu xstabil, bila emosi xstabil mesti aku cari rokok gak.. aduhh....

nampaknya aku perlukan inspirasi dan motivasi untuk berhenti merokok, aku pnah gak berjanji pada diri, "nanti kalau dah kahwin atau tunang aku nak benti merokok" tapi macam lambat lagi jer aku nak kawen ni.. huhu... arghh.... mana aku nak cari motivasi ni?? helpless betul la aku ni.. huh.. xperlah, aku nekad untuk mencuba, Ya Allah, bantulah aku... Aminn..



No comments: