apa yang nak dicari

Monday, March 14, 2011

Yang Mana Tumpuan Kita

Salam cik blog.. Kenyang ni, makan tomyam ayam tadi.. Alhamdulillah.. Apa? Nak resepi, ala, malas la tulis resepi tomyam, senang je nak buat kan. Xthrill langsung.. Hehehe...

Dah 3hari berlalu, baru aku nak tulis pasal gempa kat jepun tu.. Seluruh tumpuan manusia dunia beralih kepada bencana alam tu. "Japan, we are with you" itu lah kata-kata slogan bersimpati pada jepun. Tapi seriusli bagi aku, "ada aku kisah" tu je yang aku boleh cakap. Bukan aku xambik tahu pasal penderitaan orang jepun, dan bukan juga aku xambik pengajaran dari bala Tuhan tu, tapi perhatian aku lebih tertumpu kepada perkara lain.

Perkara tersebut ialah, keputusan Israel untuk menambah beratus ratus penempatan Haram kat tebing barat. Ya HARAM, bermaksud merampas tanah2 rakyat palestine, menghalau rakyat palestine dan meruntuhkan rumah2 rakyat palestine demi untuk menampung pertambahan bilangan rakyat Israel..

Setakat ini, yang aku tahu hanya USA yang bersuara dengan menyatakan mereka tidak bersetuju dengan tindakan Israel itu. Tapi dengan ekonomi mereka dikawal oleh yahudi, apa yang mereka boleh buat? Kita ni lagi la, kita hanya mampu berdoa je kepada mereka. Tapi kalau benda-benda macam ni kita xtahu dan tak ambik kisah, bagaimana kita ingin membantu dan berdoa???...pikir-pikirkan lah...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: