apa yang nak dicari

Sunday, March 6, 2011

MLM

Assalamualaikum cik blog tersayang.
Hari ni aku nak citer pasal mlm kat ngko. Haa.. Jangan xpercaya plak. Tapi aku bukan nak suruh ko join, sebab ko komputer bukan orang.. Haha..
MLM ni bg aku adalah MLM yang terbaik dan terlama yang pnah ada kat dunia ni sebenarnya. Bukan CNI atau LUXOR. Xda produk pun yang perlu dijual. Dan yang bagus nya, kita hanya perlu bercakap ngn orang je.
Untuk MLM ni, kita xpayah cari orang utk jadi ahli. Sebab ahli nya memang dah ramai, dan kebanyakan mereka xsedar yang mereka dah jadi ahli sebenarnya. Tapi malangnya, kebanyakan ahli-ahli MLM ni pasif, tidak aktif. Dan kerja kita hanyalah menjadikan ahli2 yang pasif ini sebagai ahli yang aktif..
Ganjaran?? Ganjaran dia byk kalau ko nak tahu cik blog. Selagi ahli2 yang kita pengaruhi untuk jadi ahli aktof ni buat kerja dorang, selagi tu kita akan mendapat ganjaran. Kalau dia pengaruhi orang lain plak, ganjaran kita makin la bertambah2.. Cuba kau bayangkan kat malaysia je lebih sejuta ahli. Haa.. Berapa banyak ganjaran yang ko dapat? Cu kira cu kira.. Haha..
Ko nak tahu apa MLM ni? Boleh, MLM ni adalah Agama Islam tu sendiri. Kalau kita mengajak ke arah kebaikan, pahala yang kita dapat tu xternilai. Kalau kita berjaya pulak, Subhanallah.. Senang kita kat sana nanti..
Aku pun sebenarnya baru sedar perkara ni cik blog, dan aku pun xlah aktif sangat. Sekadar cukup makan je. Tp InsyaAllah, aku sedang berusaha ke arah itu.. Sama2 lah kita mengajak kawan2 dan saudara kita ke arah kebaikan. Xsusah pun, kita jaga rukun iman dan rukun Islam kita. Memang la kalau nak bagus, kena ikut semua yang nabi buat. Tp untuk permulaan, kita jaga tiang agama kita. Lepas tu barulah kita naik setingkat setingkat.
Nak tahu sebab dia?? Tahu tak siapa yang paling xsuka kalau orang islam cuba mengisafkan diri?? Ya.. Syaitan yang direjam. Semakin jauh kita nak pergi, semakin kuat dan power hasutan mereka. Sebab tu la ramai yang tersalah haluan..
Ok2 aku malas nak merapu lagi. Pasal MLM yang aku cakap td, aku yakin kita semua boleh, kalau untuk luxor dan cni tu kita boleh jelajah satu negara nak cari ahli, boleh bercakap 3jam tanpa henti pasal produk tu, takkan la pasal ni tiba2 xleh plak.. Jangan takut bila orang cakap, " alah ko sendiri pun bukan Islam sangat, dulu pun jahanam gak, nak berlagak alim plak" jgn takut, sebab Allah bersama anda.. Yakin dengan dia. Lagipun, kita ajak apa yang kita sendiri buat je dulu. Jangan lebih2..pastu make sure diri tu istiqamah dengan perbuatan. Baru bagus.. Hehehe..
Ok la cik. Aku nak layan bola lak. Nanti kita jumpa lagi.. Adios....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: