apa yang nak dicari

Friday, March 18, 2011

self-inflicted

cik blog,
kenapa perasaan itu kadang-kadang masih menghantui aku?
kenapa mereka masih hadir dalam mimpiku walau aku tidak menginginkan nya?
adakah mimpi itu semata permainan syaitan untuk melemahkan semangatku?
berat nya aku rasa, aku redha dengan semua ketentuan ini,
mungkin kesunyian yang membuatku begini?
mungkin kah luka ini belum sembuh sepenuhnya?
sampai bila aku harus begini?
bila aku rasa gembira dan tersenyum,
kenapa perasaan ini perlu hadir dan menganggu hidupku?
adakah aku tidak layak untuk berasa gembira?
adakah aku tidak layak untuk merasakan bahagia?
adakah aku tidak layak untuk dikasihi?
jika ini memang ketentuanMu ya Tuhan,
aku redha dengan semuanya,
jika ini yang terbaik untuk ku ya Tuhan,
aku terima seadanya,


Ya Allah tolong lah aku, bantulah hamba Mu ini,

No comments: