apa yang nak dicari

Wednesday, March 16, 2011

pengikut nostradamus ke??

cik blog, aku nak citer benda yang datangnya dari mail dan blog2 yang berlegar-legar... pasal  tsunami kat jepun tu. entry ni sah2 aku kena balun ngn sesetengah golongan yang konon mulia ni nanti.. 1st of all aku nak bgtahu yang aku beriman dengan Quran dan aku percaya isi kandungan nya. tapi sesetengah orang yang tak respek pada kata-kata Allah ni yang membuatkan aku bengang. berikut adalah apa yang dikatakan oleh mereka yang konon-konon nya pengkaji Quran.

Tsunami jepun..


1. Tarikh yg berlaku Tsunami adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.

2. So, dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.

3. Jawapanya Juzud ke 14 Quran.

4. Dan bulan 4.

Rahsia angka tahun ini : Juzud 14 Ayat Quran ke 4.


1. Rujuk di Quran.


Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijr menyatakan

"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".


2. Kedudukan Jepun 


Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)

So dalam 1432, 14 dah di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3.

di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
Proved yang di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. Maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53

Maka 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
Proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6

Masa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia. Gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..

So 1+4+4+6 =15
So next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku gempa bumi.

4. Hari melapetaka.

Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. So angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

Di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.


 inilah kandungan mel2 berantai tersebut.. satu perkara yang aku tahu adalah, mereka-mereka yang membuat benda ni terlalu taksub dan terpengaruh ngn ramalan-ramalan nostradamus.. korang perasan tak yang benda-benda ni terjadi selepas berlaku nya sesuatu peristiwa. ini kerana orang yang konon nya pengkaji tu, nak benda tu ada dalam Quran sebab tu la dia mengaitkan setiap benda tu dengan Quran.

kenapa perlu menggunakan kalendar hijrah? setahu aku, kalendar hijrah dan kalendar gregory tu dua-dua hasil ciptaan manusia dan kedua-dua nya bukan wahyu. yang beza nya kalendar gregory mengikut bumi mengelilingi matahari dan kalendar hijrah mengikut bulan. kalendar hijrah mula digunakan pada zaman hazrat Umar.kalau korang nak cakap yang pembuat kalendar tu menggunakan akal fikiran yang diberikan Allah aku xtahu nak cakap apa lah, sebab semua milik manusia ni dipinjamkan oleh Allah, termasuklah pereka kalendar gregory.

kenapa guna juzuk ke 14, bukan menggunakan surah ke berapa yang selalu orang guna? pastu plak, korang tahu ke tak yang bilangan ayat Quran tu berbeza mengikut pendapat. Al-Quran diturunkan secara terus melalui Jibril yang mempedengarkan nya kepada Nabi, orang yang menyalin Quran tu yang meletak kan tanda berhenti kat setiap ayat tu mengikut apa yang dorang dengar dari nabi, dan ada antaranya meletakkan tanda berhenti apabila nabi berhenti untuk mengambil nafas. (tapi jangan la pulak korang percaya yang ada ayat Quran yang tiada dalam Quran, sesetengah orang panggil Quran hakiki, bahaya tu).


pastu dengan zon masa kat bumi ni, sepa plak yang tentukan? dengan menjadikan Greenwich kat london tu sebagai centre. manusia jugak tu kan..yang paling penting la, kalau betul la dorang ni pengkaji, kenapa dorang xkaji dan maklumkan benda ni sebelum ianya terjadi?? kan banyak nyawa manusia boleh diselamatkan?. please la tolong la jangan ikut penganut agama nostradamus tu. jangan Hina Quran ngn konon-konon kajian korang tu. pastu yang tukang foward pulak, tolong jadi manusia yang pandai berfikir. jangan main percaya ngn benda-benda ni semua. bila baca, korang dengan bangga nya foward dan ada yang claim dia pun tengah buat kajian yang serupa, tapi bila benda tu di sangkal dengan bukti-bukti kukuh, dengan xmalunya mengaku dia xpernah percaya dan tengah kumpul bukti nak menyangkal benda tu.. common lahh..

p/s sekali lagi aku nak bagitahu aku beriman dengan Al-Quran dan perkara Ghaib. tapi aku xkan sesekali beriman ngn benda-benda melalut macam ni.. adios.....

No comments: